Sunday, 5 February 2012

TerLaLu PeRiT BuAt Ku......


Semalam kol 9.25 mlm ak sempat BerwebCam dengan dia smpai kol 10.01 minit.. Rindu?? Yaa.. Mmg terlalu rindu Cuma Allah yang tahu.. Sebaik saja muncul gambarnya di Skrin Komputer Riba ini.. Hati ak sebak krna hnya mampu mlihat hanya dari jauh,kerana dia x lagi dengan ak... Sebak di dada tiada siapa yang tahu.. Cuma ynag Maha Esa lbih memahami ak... Ak msih kecewa.. Terlalu kecewa kerana berjauhan dengan dia... 
Tiba2 satu Kata-Kata ringkas muncul Di laman YM kami...

" Org rindu kat syg......"

Mampu ke ak tahan sebak ni lagi?? Aku cuba palingkan muka ak dari Skrin Video supaya dia tidak mengesani kesedihan ak.. Yaa syg.. Rindu.. Terlalu rindu seamat2-amatnya... Biarpun sebak hati ini ak cuba menahan Segala duka itu...
Ya Allah.... Kuatkanlah semangat Hamba mu ini.....Aku x kuat Ya Allah........
Apa yang perlu ak lakukan untuk sebar menempuhi segala dugaan ini??

10.01 mlm.. Hampir 36 minit kami BerWebDam.. Akhirnya kami terpaksa menghentikannya kerana langsung dia ingin bekerja... Ternyata belum puas lagi rindu ini.. Baru saja ingin bertapak walaupun dalam keadaan jauh.. Tapi tidak mengapa... Mungkin Esok Ada Lagi...............................


Seperti biasa ak hanya mnunggu dan terus menunggu dia  menjalankan tugasnya sebagai seorang Anggota Polis.. Tidak mengapa... Harapan ak Telefon bimbit ak akan berdering dari hasil panggilannya atau cukup saja sekadar Pesanan Ringkas.. Itu sudah membuatkan ak Berpuas Hati dan lega...  Ak semakin Risau tentang keadaannya... Kalau boleh ingin saja ak tau setiap pergerakannya... Sedang leka ak menunggunya sementara fikiran melayang-leyang memikirkan pelbagai peristiwa dia menghantar pesanan ringkas kepada ak... Tidak mengapa jika dia sibuk.. Ak faham asalkan dia setia dengan ak... Ak selalu dibuai perasaan risau dia terpaling pada wanita yang lain atau jatuh hati pada wanita yang jauh lebih baik dari ak... Sabar dan terus Sabar.. Ak hanya mampu bersedia jika itu bakal berlaku.. Hati  manusia berbeza-beza... Segalanya boleh berubah tanpa kita sangka... Aku cuba ketepikan segala Andaian itu,takut jika dibuai perasaan hingga membawa pertengkaran.. 

2.02 Pagi... Langsung dia menghantar pesanan ringkas pada ak.. Ak bersyukur kerana dia masih lagi mengingati ak walaupun dia sibuk dengan bekerja... Sedang leka kami berbalas pesanan tiba-tiba entah apa yang muncul di benak fikirannya menuduh ak tentang sesuatu di Laman Muka Buku.. Sungguh.. Demi Allah ak tidak melakukannnya.. Langsung tidak.. Ak setia mendengar kata-katanya... Buktinya ak membiarkan saja segala Permintaan Rakan,Kotak pesanan dari Laman Muka Buku itu hingga mencecah ratusan.. Dia juga mempunyai KataKunci Laman ak... Tidak ak hiraukan segalanya ak biarkan dia saja yang buat.. Tapi sebaliknya ak mendapat sesuatu yang menghampakan.. Kenapa?? Dia menuduh ak seolah-olah tidak setia padanya malah kata-katanya suduh cukup menambahkan perit pada ak.. Kenapa syg??


Ak tahu ak tidak sebaik Wanita yang diimpikan.. Jauh sekali.. Tidak...... Tetapi ak tahu apa maksudnya Erti Setia... Bgaimana ak harus menunggu 4Bulan yang akan datang?? Mampukah hubungan kami bertahan?? 
Ya Allah...... Ak cuba berkali-kali meminta maaf takut jika ak yang tersalah tapi Demi Allah ak langsung tiada niat untuk menduakan dia.. Langsung tidak pernah terdetik... Ak sayangkan dia. Terlalu sayang.. Akhirnya dia meluahkan apa yang terpendam di hatinya... Katanya...

" Ok,Dah la. Tensen laa.. Org syg sgt2 kat syg.. Org xleh berjauhan ngan syg sbnarnya..."

Namun sebak Di hati ak siapa yang tahu?? Ak cuba menamatkan Pesanan kami berdua... Sudah cukup dia membuat panggilan terjawab kerana ak terlalu Sedih,Sebakkkkk.. Segalanya biar Tuhan saja yang tahu... Kata terakhirnya dalam Pesanan Ringkas...

"Ok,xpe.. Xnak angkat lagi kan.. lau ak dah xde kat dunia lagi jangan nak menyesal lak yer.."

Ya Allah.. Sudah cukup membuatkan hati ak hancur lebur.. Apa yang perlu ak lakukn?? Segalanya telah ak buktikan.. Hmpir tiap2 hari ak menitiskan AirMata... Semua hnya kerana dia... Ak sanggup berubah menjadi sebaik-baiknya.. Tapi..................... Biarlah Tuhan yang tahu......... Biar dia tahu bahawa Segalanya TERLALU PERIT BUAT KU..........





3 ulasan:

man said...

setiap orang ada rintangan dlm hidup..

adiba ramli said...

sabar jela k :)

susulemakmanis said...

awak..sbr yer..be strong!