Monday, 30 January 2012

Istimewa Buat Bakal Suami Ku...



Pernikahan ataupun perkahwinan,
Menyingkap tabir rahsia,
Isteri yang kamu nikahi,
Tidaklah semulia Khadijah,
Tidaklah setakwa Aisyah,
Pun tidak setabah Fatimah,
Justeru Isteri hanyalah wanita akhir zaman,
Yang punya cita-cita,
Menjadi solehah …….

Pernikahan ataupun Perkahwinan,
Mengajar kita kewajiban bersama,
Isteri menjadi tanah, Kamu langit penaungnya,
Isteri ladang tanaman, Kamu pemagarnya,
Isteri kiasan ternakan, Kamu gembalanya,
Isteri adalah murid, Kamu mursyidnya,
Isteri bagaikan anak kecil,
Kamu tempat bermanjanya,
Saat Isteri menjadi madu,
Kamu teguklah sepuasnya,
Seketika Isteri menjadi racun,
Kamulah penawar bisanya,
Seandainya Isteri tulang yang bengkok, berhatilah meluruskannya…

Pernikahan ataupun Perkahwinan,
Menginsafkan kita perlunya iman dan takwa,
Untuk belajar meniti sabar dan redha,
Kerana miliki isteri yang tak sehebat mana,
Justeru Kamu akan tersentak dari alpa,
Kamu bukanlah Rasulullah,
Pun bukanlah Saidina Ali Karamaullahhuwajah,
Cuma suami akhir zaman,
Yang berusaha menjadi soleh…..


                 
Assalammualaikum wrt wbt.

Buatmu,

Bakal Suami ku.

Entah angin apa yang membuai hari ini, membuatkanku begitu berani untuk mencoretkan sesuatu untuk dirimu yang tidak pernah kukenali. Aku sebenarnya tidak pernah berniat untuk memperkenalkan diriku kepada sesiapa. Apatah lagi meluahkan sesuatu yang khusus buatmu sebelum tiba masanya. Kehadiran seorang lelaki yang menuntut sesuatu yang aku jaga rapi selama ini semata-mata buatmu. Itulah hatiku dan cintaku, membuatkan aku tersedar dari lenaku yang panjang.

Aku telah dididik ibu semenjak kecil agar menjaga maruah dan mahkota diriku kerana Allah telah menetapkannya untuk suamiku, iaitulah dirimu suatu hari nanti. Kata ibu, tanggungjawab ibubapa terhadap anak perempuan ialah menjaga dan mendidiknya sehingga seorang lelaki mengambil alih tanggungjawab itu dari mereka. Jadi, kau telah wujud dalam diriku sejak dulu lagi. Sepanjang umurku ini.

Aku menutup pintu hatiku daripada mana-mana lelaki kerana aku tidak mahu membelakangimu. Aku menghalang diriku dari mengenali mana-mana lelaki kerana aku tidak mahu mengenali lelaki lain selainmu, apatah lagi memahami mereka. Kerana itulah aku sedaya kudrat yang lemah ini membatasi pergaulanku dengan bukan mahramku. Aku sering sahaja berasa tidak selamat diperhatikan lelaki. Bukanlah aku menyangka buruk terhadap mereka, tetapi lebih baik aku berjaga-jaga kerana contoh banyak di depan mata. Apabila terpaksa berurusan dengan mereka, akan aku buat ‘expressionles face’ dan ‘cool’. Akan aku palingkan wajahku daripada lelaki yang asyik merenungku ataupun cuba menegurku. Aku seboleh-bolehnya melarikan pandanganku daripada ajnabi kerana pesan Sayyidatina ‘Aisyah R.A ;

“sebaik-baik wanita ialah yang tidak memandang dan dipandang”


Aku tidak ingin dipandang cantik oleh lelaki. Biarlah aku hanya cantik di matamu. Apa guna aku menjadi idaman ramai lelaki sedangkan aku hanya boleh menjadi milikmu seorang. Aku tidak merasa bangga menjadi rebutan lelaki bahkan aku merasa terhina diperlakukan sebegitu seolah-olah aku ini barang yang boleh dimiliki sesuka hati. Aku juga tidak mahu menjadi punca kejatuhan seseorang lelaki yang dikecewakan lantaran terlalu mengharapkan sesuatu yang tidak dapat kuberikan.

Bagaimana akan aku jawab di hadapan Allah kelak andai disoal?

Adakah itu sumbanganku kepada manusia selama hidup di muka bumi?

Kalau aku tidak ingin kau memandang perempuan lain, aku dululah yang perlu menundukkan pandanganku. Aku harus memperbaiki kelemahan dan menghias peribadiku kerana itulah yang dituntut Allah. Kalau aku inginkan lelaki yang baik menjadi suamiku, aku juga perlu menjadi perempuan yang baik.

Bukankah Allah telah menjanjikan perempuan yang baik itu untuk lelaki yang baik?

Tidak dapat aku nafikan, sebagai remaja aku memiliki perasaan untuk menyayangi dan disayangi. Namun, setiap kali perasaan itu datang, setiap kali itulah aku mengingatkan diriku bahawa aku perlu menjaga perasaan itu kerana ia semata-mata untukmu. Allah telah memuliakan seorang lelaki yang bakal menjadi suamiku untuk menerima hati dan perasaanku yang suci. Bukan hati yang menjadi lebihan lelaki lain. Lelaki itu berhak mendapat kasih yang tulen, bukan yang telah dibahagi-bahagikan.

Diriku yang sememangnya lemah ini diuji Allah apabila seorang lelaki secara tidak sengaja mahu berkenalan denganku. Aku secara keras menolak, pelbagai dalil aku dikemukakan, tetapi dia tidak mahu mengalah. Lelaki itu tidak hanya berhenti di situ. Dia sentiasa menghubungi dan menggangguku. Aku berasa amat tidak tenteram, seolah-olah seluruh hidupku yang ceria selama ini telah dirampas dariku. Aku tertanya-tanya adakah aku berada di tebing kebinasaan. Aku beristighfar memohon keampunan-Nya. Aku juga berdoa agar Dia melindungi diriku daripada sebarang kejahatan. Kehadirannya membuatkan aku banyak memikirkanmu. Kau kurasa seolah-olah wujud bersamaku. Di mana sahaja aku berada, akal sedarku membuat perhitungan denganmu. Aku tahu lelaki yang melamarku itu bukan dirimu. Malah aku yakin pada gerak hati, ‘woman intuition’ku yang mengatakan lelaki itu bukan kau.


Aku bukanlah seorang gadis yang cerewet dalam memilih pasangan hidup. Siapalah diriku ini untuk memilih berlian sedangkan aku hanya sebutir pasir yang wujud di mana-mana. Tetapi aku juga punyai keinginan seperti gadis lain, dilamar lelaki yang bakal dinobat sebagai ahli syurga, memimpinku ke arah tuju yang satu. Tidak perlu kau memiliki wajah seindah Nabi Yusuf A.S yang mampu mendebarkan jutaan gadis untuk membuatku terpikat. Andainya kaulah jodohku yang tertulis di Luh Mahfuz, Allah pasti mencampakkan rasa kasih di dalam hatiku, jua hatimu kali pertama kita berpandangan. Itu janji Allah. Akan tetapi, selagi kita tidak diikat dengan ikatan yang sah, selagi itu jangan kau zahirkan perasaanmu itu kepadaku kerana kau masih tidak mempunyai hak untuk berbuat begitu. Juga jangan kau lampaui batasan yang telah ditetapkan syara’. Aku takut perlakuanmu itu akan memberi impak yang tidak baik dalam kehidupan kita kelak. Permintaanku tidak banyak, cukuplah dirimu yang diinfak seluruhnya pada mencari redha Ilahi.

Aku akan berasa amat bertuah andai dapat menjadi tiang seri ataupun sandaran perjuanganmu. Bahkan aku amat bersyukur pada Ilahi kiranya akulah yang ditakdirkan meniup semangat juangmu, menghulurkan tanganku untuk berpaut sewaktu rebah atau tersungkur di medan yang dijanjikan Allah dengan kemenangan atau syahid itu. Akan aku kesat darah dari lukamu dengan tanganku sendiri. Itulah impianku. Aku pasti berendam airmata darah andainya engkau menyerahkan seluruh cintamu padaku. Bukan itu yang aku impikan. Cukuplah kau mencintai Allah dengan sepenuh hatimu. Kerana dengan mencintai Allah kau akan mencintaiku kerana-Nya. Cinta itu lebih abadi dari cinta insan biasa. Moga cinta itu juga yang akan mempertemukan kita kembali di syurga.

Aku juga tidak ingin dilimpahi kemewahan dunia. Cukuplah dengan kesenangan yang telah diberikan ibubapaku dulu. Apa guna kau menimbun harta untuk kemudahanku sekiranya harta itu membuatkan kau lupa pada tanggungjawabmu terhadap agamamu. Aku tidak akan sekali-kali bahagia melihatmu begitu. Biarlah kita hidup di bawah jaminan Allah sepenuhnya. Itu lebih bermakna bagiku.

Dariku,

Bakal Isterimu....


  

Nampak Garang Tapi Jiwang?? Camna Tu??


Yang mne la Cinta Hati saya kan?? Yang kanan?? Tengah?? Tepi?? Bukan Bukan Bukan ye... Dia msti la yang kat Kiri skali.. Yang org wat tande bulatan merah tu.. Sayang ketat ama dia tau.. Mase ni x clap org dia ngah Rekrut Polis lagi.. kurus ja kan?? Yaa.. Anda mmg kurus sgt2 tapi itu skitar waktu yang dulu ye.. Bukan skrg.. Hehe.. Skrg saya dapati bahawa anda sudah TEMBAM!! Haha.. Sumpah!! Lawak ja tau jgn amek hati nahh!! =) Pada tuan punya Owner gambaq,kwn pada BuahHati org ni.. Saya ingin memohon maaf ye bahwa telah mencuri pic ni dari  Album FB anda.. Saya cuma terperasan pic BuahHati saya bersama anda lalu dengan pantasnya saya merembat!! Haha.. Jgm mrh ye abg polis yang kat Tengah skli tu.. Laen kali ak janji ak ceroboh lagi FB ko tau klau ak nmpak pic BuahHati ak.. Ngeee...


K... Topik kita yang simple2 je.. Ari ni laen ckit.. Slalunya an kami berdua ja dalam story ni tapi kali ni apa kata org citer psai dia (Mohd Russyiddin) ni ja mau dak?? Haha.. Ok2.. What ever la nahh... Ape yang ampa nampak or perasan kat Buah Hati org ni?? Nmpak garang ke?? Panas Baran ke?? Muke Bengis ke?? Ape?? Msti ampa dah tafsir mcm2 kan?? Jangan silap yerr!! Org yang ampa tafsirkan mcm2 ni sbnarnya x teruk mana pon.. Dia caring sangat2 n amek berat ttg org yang dia syg tau.. That why i love him.. Dlu pon org slalu tafsir yang bukan2 psai dia tapi dah lama tu x lagi,org jadi makin sayang ja kat dia sbb org dah tau dia mcm mana.. 


Klau ampa nak tau even dia nmpak mcm tu tapi hati dia Luhur mcm kita gak.. Srius org cakap yang dia ni btoi2 la mcm ngan pompuan tau.. Awat org ckap mcm tu?? Sbb dia ni kuat mnangis,klau la org ade gmbaq dia,gaya dia mase mnangis mmg org dah tnjok kat ampa mua tau.. Xpa nanti klau org gduh ngan dia ka org pi snap pic dia snyap2 msa dia tgah nangis tu nahh.. haha.. (Apa la aku ni duk mintak gaduh lak ngan dia..)
Org yang nampak Dayus n Playboy ni gak la bagi org dia ni penyetia sangat2 tau.. Terlalu setia.. Klau blh org x mau pon pisah ngan dia ni.. Sbb org dah serasi n fhm sgt2 ngan dia.. ( Dah nak kawin da pon jgn la duk mintak pisah.. Ishh..) Tapi org pnah buat sesuatu yang buat dia nangis x henti2 tau.. Org ingat lagi dia cakap "ORG JANJI NAK JAGA SYG SMPI AKHIR HAYAT ORG.." Then ade lagi.. Org gduh ngan dia then org ckap yang org x mau pi Kursus Kahwin.. Brderai Airmata dia... N yang paling terok skali dia nangis masa org angin x bpe nak baek n then org pi amek "Roti 70 Sen" org baling kat dia tau sdangkan Roti tu dia beli ngan duet dia.. Kesian dia sangat2,bagi org klau laki laen mgkn xkan tahan klau duk kena cmtu.. Silap haribulan kita balik yang kena.. Tapi dia ni x pon..Dia dah banyak sabar.. Ape yang org buat kat dia org mmg dapata se teramat menyakit n seksa jiwa dai.. Tapi dia ni terlalu penyabar.. Segala masalh dia hadapi ja ngan tabah.. Termasuk ngan masalah2 yang laen..

Org nak berjanji untuk dia yang org xnak buat hal lagi pasni.. Org tau dia siksa sangat2 tapi nak buat mcm mana.. Kita sendiri pon x blh duga an... Sdg elok ja appy then timbol masalh laen yang kita x duga kan.. Sape yang ade ngan kita msti jadi tempiasnya.. Sayang.. Maafkan org atas sgala kesalahn org tau.. Org xnak buat lagi.. Org tau org byak buat benda yang menyakitkan hati sayang tapi org sendiri pon kdg2 x sdar kesalahan org.. Ps dah jadi baru la org nak sedar kesalahan org ni.. Ni la org yang Muka Garang tapi Hati Jiwang jaa... LOV U SO MUCH syg.................. =)

Cinta Hati!! Terima Kasih Yaa!!



Cakk!! Hehe.. Assalammualaikum olz.. Ari ni an nak update psai ari jumaat ari tu laa, 28/01/2012.. Awat la bru nak Update ari ni?? Hehe.. Sory nahh sbbnya org baru dapat feel la nak update.. Org ingatkan nak inform kat ampa mua psai Kursus Kahwin tu dlu.. Ampa da baca kan?? Ok la tu.. Hehe.. Pasai kami dua ni?? Pi mana agaknya?? Haaa.. Nk cerita la ni,... Kami pi Jlan kat Marina Bay,padang kota.. Masa ni dah nak dkat kol 1 pagi tapi duk pi gatai gak tangan ni ase nak snap pic kami dua.. Haha.. Yg Si Buah Hati saya tu sudah gila agaknya ya duk buat mulut muncong lagu tu.. Sihatkah anda Wahai Mohd Russyiddin?? Hehe.. (Lawak ja nahh...) Masa ni an org kau org gi mkn2 kat Tanjung Bunga n pi Pusing2 kat Batu Feringghi tu dlu.. Best amat.. Kan dia nak cuti sabtu ngan ahad tu,org mmg nak ajaq dia pi mrayap ja ala.. Hihu.. Suka!! Suka!! =)


Tgok la sat dia tu.. Jeles lettew kan?? Org duk suka suki snap pic yang dia lak sibuk2 ja pi jadi Background yang x diundang kot blakang org... Duk pi sua muka syg awat huh?? kcau ja tau... Elok ja Background Romantik kot blkg an tapi tiba2 ja mai dia lak timbol..  Hehe.. Ape pon x pa la janji org happy ja ngan dia tau.. Syg.. Ilysm tau.... Thanks tau tunai janji kita.. Kita pi gak kan jln2 even syg pnat jaa... Hehe.. I like2 ajaa ritu.. Ngeee....


The End nyaa.. Ni la gambaq kami dua.. Hehe.. X mau kutuk2 nahh.. Kami tau kami dua x SeHOT ampa mua.. Org x scantik Gf ampa n Dia x sekacak BF ampa tapi pa pon org tetap syg dia.. Dia Cinta Terakhir saya yaa... Jgn pandang dari rupa tapi pilih n nilai dari Hatinya... Dia Takdir saya... Saya sayang dia sangat2.. Awk.. Awk dah buat saya happy tau.. Time kasih bebanyak ye.... Lov u Si Tembam... Thank sbb sudi baca nahh.. Klau rajin  tu tu tu.. Keyboard ampa mua cantik jaa.. Komen n Follow la skali nahh klau sudi.. Thank yooww!! Salam.. Wink!! =)


                           

Sunday, 29 January 2012

Kursus Kahwin... Jom??

(SEKADAR HIASAN SAHAJA)

Salam.. Aii.. Tibe2 je ase pagi ni nak update kat ampa sume pasai pi Kursus Kahwin 2 hari brturut2 ni.. Sumpah x mau pi dahh.. Mcm2.. Duk sana bagai nak gila pon ade.. Sebelum tu org nak bagitau dulu nihh.. kalau ampa mua nak tau sape yang duk Area Penang an Org dapat maklumat dari Pihak Jabatan Agama yang pasni sgale hal Kursus Kahwin,pihak Swasta x amek port lagi nahh.. Sume Jabatn Agama yang amek alih tau.. Klau bagi yang negeri laen x pasti la pulak.. Ni pon atyn dapat Information dari pegawai2 sane gak.. untuk Makluman ampa gak kan.. Klau Ampa dapat mana2 Tawaran ka dari pihak mne2 ke untuk Kursus Kahwin slaen dari Jabatan Agama ni klau boleh jangan pi la nahh sbb tkot kena tipu lg pon depa sndiri da ckap yang pihak swasta x blh amek alih lagi.. Ermm.. Kursus Kahwin yang org pi ni pon adalah sesi yang pertama dari Jabatan Agama.. Nampak Diorg pon mcm kekok n x blh nak handle sikit la sbb ni kali pertama depa yang anjurkan kan.. Bayaran?? RM 80.00 ja buat masa skrg ni.. Diorg ckap klau blh pi la awal bagi yang x mndaftar lagi an tkot 'Registration Fee' tu naek lagi laa.. Sijil lak cmne?? Bile dapat??
Haa.. Tu ampa jangan isau la an sbb Lepas ja 2 hari sesi Kursus Kahwin tu ampa kena buat Exam dulu tau.. Ssh dak?? Jgn isau la klu blh msok kpala ampa yang depa terangkan tu Insyaallah ampa mua blh buat mia sbb ase snang ja... Ade lagi ke apa2 nak tanya kat org?? Blh la tinggalkan Komen ampa kat org an.. Insyaalah klau atyn tau atyn nt jwab la. K syg syg ku skalian??

K... Kita citer lak pengalaman atyn mase pi Ari sabtu ngan Ahad... Due hari berturut2.. Apa jadi nahh?? Haha.. Kami kena buat pendaftaran pukul 7.30.. Then pukul 8 ja msok Dewan n mula kelas.. Buah hati org?? Dia duk sebelah kerusi ngan org jaa.. Laki2 ngan wanita diasingkan tapi org ttp gak dul sederet ngan line Buah hati org,sederat ngan dia ja.. Jarak kami pon ckit ja sbb yang berjarak tu nak bagi lalaun penceramah atau Fasililator lalu. Tu ja.. Ape2 pon org tetap gak boleh tgk muka dia sbb sebelah org ja... Sama penat,Sama duk berleter sbb sakit punngung duk lama sangan kat kerusi.. Wee.. =)

dah tu an tiap2 kali ade ceramah ja klausetiap kata tu ade kena sikit hggan dia msti org n tgk muka dia.. Haha.. Ape dia buat,dia terlena ka.. Org usaha jaa,even mengantuk tahap gaban an tapi org tahan gak sbb nak dengaq ceramah... Kita nak kahwin an xkan nak biaq kosong ja pengetahuan ni.. X mau tau ape2.. Tol x?? Dia pon sme even dia mengantuk tapi dia bangun balik sbb nak dgaq ceramah.. Syg kat syg tau... Hehe.. Dai tau2 ja nahh.. Dah tu hari pertama tu laki ngan pompuan klau nk mkn kena la duk asing.. Tapi kami dua x mau.. Haha.. Mse kena pisah gak tu Msing2 duk Toleh belakang.. Sedih kot kena duk sendirian.. Dah la x kenai sape2 pon n x sembang ngan sape pon.. Org pon ikot dia jaa.. Dia senyap ja kat dlam dewan tu.. X sembang sangat ngan org.. Klau ade lawak2.. baru lak kami dua kalut nak gelak.. Ngee... Balik tu janji sepatutnya kol 4.15 tapi last kol 5 lbih baru la nak balik.. Agak geram la jugak na.. Sbb tu la x larat sangat2.. Org x update pon blog ni ari sabtu sbb balik2 ja tros cari tilam ngan bantal n tilam dulu... Haha.. Letih sangat kot...

Then sampai la hari kedua an.. Hari terakhir yang org tunggu.. Org msok nagn 'Si Tembam' ni kol 8.. Kmi carik tempat yang sama gak kami duk smlam. X mau la jauh2 satgi org rindu lak x dapat tgok muka sayang an?? Hehe.. Lawak ja nahh.. msok tu mmg org mgantuk sangat2.. Duk pi tersenguk2 lak kat dlam dewan tu.. Xtau la dia perasan ka x..Tapi org lawan gak ngan mata ni.. Org bangun n kuatkan mata gak tau..  Duk pi tengok2 muka dia la pulak.. Dalam hati ni duk kata gak awat la yang serius sangat muka Bakal Suami org ni x mau senyum langsung ngan sapa2.. Serius ja.. Eeii.. Biaq pi la kat dia nahh.. Dah dia mmg mcm tu an nak buat mcm mana.. Pastu nak waktu mkn pagi tu pisah 15 minit ja then jumpa balik .. Wee!! Hehe... Dgaq punya la dgaq ceramah tu last2 mkn tengahari lak kol 1.15 tghari.. Outomatik dia tros ikot blkg org tau x.. Haha.. Kami dua x pi mkn pon tapi duk pi duduk dua kat kerusi Masjid Negeri tu.. Dapat la gak an sembang2.. Duk mlawak psai ustaz bagi ceramah.. Lawak gak.. Hehe.. Like!! Like!! 

Masa kat dalam dewan tu ustaz ade bagi ceramah tentang tajuk 'Pembubaran Perkahwinan' lak tau.. Kami dua duk dgaq ja la then org jadi pelik ngan budak2 pompuan laen kot mana x tau... Berkenaan psal Penceraian semasa wanita dalam keadaan x suci.. Kami sume ase mcm ape yang ustaz tu nyatakan mcm silap jaa..  Hehe.. Tiba2 Si Buah hati ni pon duk kalut gak kata ape yang ustaz tu cakap btoi.. Mcm la dia tu tau n pnah dtg haid.. Cakap banyak an Mamat Polis ni (Sekeh Baru Tau!!) Duk pi bertengkaq la sat kami dua ni.. Haha.. Tapi Bertengkaq lawak2 ja pon an.. Bkn yang btol2 la mau duk kena pi halau keluaq sat an dari Dewan tu.. Klau kena org nanti pi baling dia dulu la kat dalam Laut Dalam.. Hehe.. Tapi x pon sbb kami sembang slow2 smpai la ken buat periksa n dapat Sijil.. Maka beredar lahh kami dan Tamatlah kursus itu.. Haha.. Lega la sbb dah ade sijil.. Nanti ko2 la nak kahwin lag skali an x payah la duk kalut dahh.. Haha.. Sumpahh!! Gtai an org ni?? X pa la kot nahh.. Tu ja yang atyn nak cerita kat ampa sume tau.. K lahh.. Ingat ta ape yang org pesan tu psai Kursus Kahwin.. Tke care... Sayang ampa mua.. Salam.. =)


                             








Friday, 27 January 2012

Air Mata........ Kedukaan.....


Pnah ke kite duge bila dugaan akan mnimpa kite?? Boleh ke kite tau bile waktunya kita akan ditinggal pergi?? Kadang2 kite sendiri pon x duga.. Tuhan Maha Adil dan sentiasa Mendampingi kita.. Sedang leka kite dibuai Bahagia,bertandang juga Duka di dalam hidup kita.. 

Org x nafikan org sendiri pon ade masalah.. Nmpk je org happy kan duk Update Blog ni ari2 tapi di sebalik kite nmpak mcm terhibur,ade juga dukanya.. X pe la.. Kita x pnah nak duga.. Mcm org.. Klau blh org x suka mnagih simpati pada sape2 pon,bkn tu je malah org x suke sape2 pon yang pcayekan org.. Krna Kepercayaan itu yang akan brtkar buruk apabila seseorang yang pernah percayakan kita itu mempunyai masalh dengan kita.. Jawabnya Penipuan.. 

Org pon pnah ase... Sedang asyik je dibuai kebahagiaan,Tiba Kedukaan dtg menjemput org.. Sakit sangat2.. Org x nafikan org sendiri pon ade banyak masalh... Ade yang sampai sekarang org pendam n tros pendam ja.. Even sakit sangat2 tapi org tahan.. Bila Fikirkan balik.. Org nangis.. Org x dapat tahan sebak ni.. Cuba kita menyendiri ja dalam keadaan sepi.. Pasti ada kedukaan yang kita akan imbas kembali.. Laen plak klau kita dalam suasana yang happy,riuh.. Kesedihan itu ternyata akan hilang.. Org pon da lali dgan masalh.. Org x nafikan org bukan dari keluarga yang sempurna.. Langsung x...
Kebahagiaan?? Jarang pon jarang sekali org nak dapat ase.. 

Sekarang timbul lak masalah yang lain.. Org sentiasa fikir jika org akan BerumahTangga nanti.. Org pon x tau cmne lak hidup org.. Org tkot masalh laen lak yang mnimpa klau org da kawin nt.. Klau blh x mau sgt2 sebab org da letih dgan mcm2 dugaan.. Org tau cmne ase sakit,perit... Klau nak tau dulu org x mau n x pernah nak fikir bab2 kwin ni sbb org tau byak risiko.. Org x mau jadi mcm mama ngan abah org.. Org serik n fobia bila mama ngan abah org berpisah 13 Tahun yang lalu... Org dapat ase mcm mana.. Dalam otak org ni cuma fikir nak bela mama ngan abah org ja.

Apakan daya.. Jodoh org dtg awal.. Kita pon x tau BaekBuruk yang Allah S.W.T nak berikan pada kita.. Malah org x tau pon cmne n ape yang akan jadi.. Org x brni nak buat andaian sendiri.. Kadang2 kita tafsirkan Bahagia tapi Duka yang melanda kadang2 gak kita tafsirkan Duka tapi Bahagia yang bersemi terhadap hidup kita.. Tau x bila "Buah Hati" org cakap pasai nak kawin kan org jadi takot sangat2.. Sebenarnya org x sedia lagi pon tapi nak wat cmne kan org sayang kat dia.. Even ade lagi prasaan tkot ni.. 

X pa  la kot nahh. Org pon x tau nak cerita ape dahh.. Nanti2 org update citer lagi tau utk ampa mua psai org ngan dia.. K la.. Tu ja.. Assalammualaikum....                                       


                               

*^**Saya Dan COKLAT MARS Saya *^*^




 Heyyzz.. Ase terdetik lak di hati ni nak citer2 pasal GulaGula Fevret atyn yang sbnr ni.. Hehe.. Coklat Koko la.. Yang manis2 tu n wrne gelap2 tu kan?? Hehe hitam2 pon tapi manis kan??Sdap lak tu.. Ok la.. Smbong blik topik. Klau ampa nak tau atyn suka mkn Coklat Mars sbnrnya.. Dari dulu lagi.. Sdap sgt2 tau.. I like!! Asenyerr!! Fuhh!! Try u olz taste it... Mmg la ramai yang cakap  Coklat tu x Halal kan tapi byaknye sabotaj je.. Kalau blh sume diorg nak reka citer.. Tgk mcm KFC dah la.. Kte ayam x sembelih laa..Tapi still ade kat Malaysia ni.. Klau ade bkti yang kukuh pasal knyataan tu sume.. Kerjaan dah lame Haramkan dah kat Malaysia ni.. Ntah2 org yang duk Psiko lbih ni pon duk pi mkn gak pa an sbb tringin.. Jgn Terpedaya yerr!! Camtu gak dgan coklat MARS ni depa ckap Berba**!! What the prove huh??
X logik la klau btol Coklat ni pon dah lame x de kat Malaysia ni k.. Dah diharamkan pon.. Ni xde la.. Asal pegi je mne2 I mean like SUPERMARKET ke,7E ke or mne2 MART aje de pon coklat ni siap berlambak-lambak lagi.. Dah bersinar2 mate atyn..

Hehe.. Satu lagi kan Buah Hati org x pnah nak miss tau belikan Coklat ni kat org..Why?? Sbb dia tau org suka sgt2 coklat ni.. Ke ataupon syg saja ja nak bagi org gemok ni?? Huh?? Huh?? Hehe.. x mau la ckap satgi an dia cakap org x appreciate lak.. Xmau2.. Hehe..
 tiap kali kami pi ja mne2 mesti dia beli coklat fevret org ni.. Lagi satu org klau mkn an,org suke mkn sikit2 then mengelamun tau.. Sbb duk menghayati Coklat tu.. Hehe. 

Kadang-kadang org x mlu,atas motor pon boleh duk jadi keja mkn Coklat tu.. Slamat la Si Polis ni sabaq ja tau..Dia x segan pon.( Tapi dlm hati x tau la an..) Slamba je dia biaq org mkn atas moto.. Kdg2 kena baju dia gak tapi org buat diam2 je tkot dia bebel.. hehe.. ( oOpPss!! Pecah rahsia.. Syg dah tau!! Sory x sengaja. Syg pi break motor,Coklat tu terkena la sikit kat baju tu.. Jgn mara nahh..) Sapa salah an dia duk bawak moto laju2 org duk sedap hayati Coklat tu then dia duk pi break mengejut.. Kan da kene setempeq serpihan coklat tu... 

Ape pon.. Org tringin sgt tau nak pi "Chocolate Factory".. Org nak pi tgk Coklat2 tu n klau blh an nak pi makan smpai la org puas tau.. Sedap la.. Manis2 ja.. Ampa nak gak ka?? Beli la nahh.. Haha.. Ape pon "Saya Dan COKLAT MARS Saya" mmg x dpat dipisahkan k.. Sedap tau dak!! K la.. Smpi sini ja kot ttg GulaGula Fevret org,, Nak pi menketedarah Coklat sat.. Hehe.. Dlm duk cerita tringin lakk.. k tke care Olz.. Assalammualaikum..... Blink!! =)




                                

Thursday, 26 January 2012

-->>Tension?? X jadi laa.. <<--


Ade la skit masalah yang nak buat org tiba2 tension an... Then org pon duk pi la tunjuk kpala angin kat dia.. Huhu... Ksian kat dia tau x bila fkir2 balik.. Org duk pi lpas geram kat dia tapi dia sbaq ja ngan org... Dia kta kat org cmni..

"Org x salah pon tapi syg nak mrh2 org,buat mcm ni kat org.."

"Syg ckap syg rindu kat org tapi tibe2 syg buat mcm ni kan.. Sampai hati syg.."

Ya Allah.. Kesiannyer kat dia kan.. X btol la org ni klau mrh nak pi sakitkan hati n lepas geram kat dia buat apa an.... Dia x slh pape pon... Patu dia smpat lagi ckap kat org,brni2 ja dia kata lagu ni plk...

"Syg.. Syg Tension kan?? Klau syg tension syg makan asam tau.. Asam boleh hilangkan tension.."

Dgaq2 ja dia ckap camtu an outomatik tension ni trun sikit... Pandai ja dia amek hati org kan,pujuk2 org.. Thanks nahh syg.. Org bukan ape,dah jadi mmg sikap lagu ni klau nak mrh ke ape ke an mesti org x ske sape2 kcau org n org suke berdiam diri.. Nnti dah lama sikit tu baru org elok blik n try pi sembang2 ngan dia.. Syg.. Org sygkan syg tau.. Terlalu syg gila2 mia even kita baru ja,, Tapi org ingat nak buang la sikap ni.. Kita nak kahwin dah kan?? Nanti klau duk bwak sikap mcm ni smpai ke RumahTangga mampoih la kena hamput.. Klau dah kwin tu kena bertolak ansur,dah x blh mcm coupl2 lagi dah mia style mcm asal merjuk ka,kiita salah ka dia gak yang kena pujuk even bnda tu kita yang slah.. 

Dah kawin ni msing2 kena tolak ansur laa... Sling memahami.. So Nor Fatin Sabihah?? What should u do now?? It was so easily laa.. Juz change ur life to be more btter than before n alway be smart to handle the problem that u get.. No matter how difficult n so serious.. Im just need to be more patient.. Juz wanna try to be like that after this.. Because i know someone was so love me up there... We have Allah......
REMEMBER THAT.................... =)


                            





Ida Adila & Nadia Hanum


Aikk!! Surprisee!! Depa ni lagi tau.. Hehe,, Npe asik diorg je?? Sbbb depa dua ni Sweet kmi,kwn kami laa.. Kami suka ngan cara depa... Baek sangat2..yang sorang tu Gula Gula kapas kami ngan Ida Adila... kami share ngan dia.. Haha.. Yang sorang lagi lak Ida adila kami ngan Nadia Hanum.. Kami share2 tau.. hehe... Cuma kami ja yang xdak sape nak kongsi.. Huk!! Huk!! Sedih2.. =( Kami duk plan dlm otak ni nk sgt2 ajak depa dua ni kuaq tau.. Tapi x pa la tggu sat dlu nnt ade mase yan g btol2 sesuai kite brtige jumpe ye n snap pi kite tige sme?? Nk x?? Nk x?? Boleh buat knangan kan kan kan??

Depa dua ni kan lebih kurang sama ja.. Dua2 sweet mcm Gula Gula tau. Hehe.. Org ngan Nadia suka ja bce Blog Ida Adila.. X sgke lak ade gak org mcm kami.. Nad byak blajaq dari Ida kan?? Yang atyn lak byak blajaq dari Nad.. Terbalek dah an.. Tapi x pa la kot klau lagu tu..
Kami suka la... Suka sangat2.. Klau depa duk dkat ngan kami msti best an asenya slalu leh jmpe kot tapi ni x.. Depa dua ni duk area Butterworth.. Kami sorang ja area Georgetown.. Klau cmtu nak pi ikot ampa dua pi duk sne gakk.. Hehe... Jeles ampa dua dkat.. (Hehe.. X aih.. Lawak ja...)

Atyn sllu ja idam kwan mcm depa ni tau n now atyn dah dpat.. Dah ade dahh.. Ampa yang laen ade gak ke?? Klau x dak jgn curi kami brtige punye nahh.. X diizinkan yerr.. Hehe.. Msing2 ade kisah tersendiri n masing2 ade life sdri.. So depend to u olz la nak pilih sape pon jnji jgn silap kwn dah la.. Uii Gula Gula Kapas n Nadia Hanum aka NadiaZulkarnain.. Hehe... Nanti kita Meet nahh klau ade mase.. Jnji tau!! Janji tau!! Klau x jumpa kami nk mrajuk la n nk nangis ja sbb kami nak jumpa ngan ampa dua.. Nak kongsi2 story.. Kami suka cmtu.. Tapi x dak lahi but now dh dpat ampa dua.. Nt blh kita kongsi suka duka kan?? MSudi ke?? Klau sudi mai sini kami nak comotkan ampa ngan kek.. Hehe.. nak suap byak2.. Mau ka?? Ampa dua kan suke Gula Gula... Hehe.. Bdway.. Thanks ye ampa dua sbb sudi jadi Frenz kami n izinkan kami curi gmbaq2 ampa diam2.. Hehe... ILYSM Ida Adila Ahmad & Nadia Hanum Ibrahim.. Sayang ampa dua tau.. Hehe...

Aii.. Ai.. Yang org tu laju ja kan mention nama kami kat Ida Adila kn pagi2 cmni kt FB... Hehe.. Tgk la ape Gula Gula Kapas kami Buat.... Huk!! Huk!!


Sayang ketat sama ampa dua tau.. Blink!! Blink!! Salam..... =)


                               

Lagi2 Facebook!!!


Assalammualikum.. Hye slam sejahtera u olz.. Hari ni kan atyn ingat nak story mory lagi la pasal 'MUKA BUKU' ni.... Ermm.. Agak2nya npe ye??Ok la meh sini atyn cite kan.. K... Hbis dh.. Huhu,lawak je.. Xde la cmni... Dulu an atyn bkn kmaen lagi aktif dlm FB ni.. Friends Request?? X yah ckap la.. Asal x buke je 2-3 hari mesti ah cecah ratus gak.. Kite pon laju je laa app an sbb nak rmai kwan.. Dah x kire dah sape org tu,kdg2 x prasan n x tgok pon sbb pkai app je sumenya... Tapi agak kesian gak ngan FB atyn skrg.. Atyn da x aktif mcm dulu lagi.. No more Chit Chat gatai lagi,nt ade gak yang mgamuk kat sini haa.. Errgghh!! X mau la tkot la dia klau mrh mcm nk gegar je dunia ni.. Hehe (Jangan marah syg,Klau trase amek sume la ye....) Skrg an nak tau x ape jadi ngan FB atyn??


Taraaa!! Terbiar xamtu je la Friend Request tu... X dpat nak app lagi mcm dulu. Yang atyn boleh buat skrg ni cume buke FB ske2 nak upload pic ke kat Album an atau PM ngan pompuan tau... Klau ade Girls2 yang add pon kne bagi Si Buah Hati tu tgk dlu.. Dy nak pastikan samade btol2 pompuan ke x... Klau jumlah Frenz bertmbh pon dy nnt tanye tau npe brtmbh.. Slalu gak dy chat Activity Log atyn tau sbb nak tau atyn watpe.. Komen dari lelaki pon x leh nak reply.. Klau ade laki yang duk pi gatai tangan Komen kat Status atyn tu jwb nye say GoodBye je la tau sbb outomatik Si Dia ni nt block laki2 tu.. Kesia diorg kan... Haha.. Sory yerr!! My Darl2 ni cmburu kuat laa.. Die pantang nmpak Istilah Lelaki Lain dlm hidup org... Haha.. Ape lak yang org asyih buat kat FB tu?? Haa.... 


Keja org yang paling aktif satu ja kat FB tu.. Org tau Update Status ja hari2.. Tapi pastikan yang pompuan2 je laa komen.. Byak kat status atyn pon psai Si Dia ja la kan hari2.. Duk pi jiwang2 ngan dia kat FB.. Dia pon lagi laa.. Klau blh berderet ja kat wall dia duk bagi ayat2 jiwang kat org mcm ni...



Haha.. Lagi la kan?? Kalau dia blh tu dia buat ja.. Tapi an org tringat la time kami due baru nak buat Relationship sme2.. Sampai kawan die ckap kawin x ajak pon padahal sje je suke2.. hehe..


Haha... Sory la nahh.. X kawin lagi tau... Saja ja suke2.. Zaman da maju kan.. Buat ja la ape yang kita nak an an an?? Hehe... Haha yang duk pi copy ayat kat FB ni pon dia yang duk ajaq tau smlm.. Tu la nahh.. Sapa la suh ajaq kn org dah pandai duk buat2.. Syg jgk yang malu kan org bgitau aktiviti Jiwang syg yang agak Sweet tu.. Haha.. Suka dak?? Suka dak?? Padan muka la nahh Mohd Russyiddin.. (Saya amat berbangga kerana anda suda terkena.... Hehe..) Mau lagi ka?? Blink!! Blink!! X pa la nahh klau x suke laen kali org buat banyak2 kali lagi nahh (Tanpa Segan Silu.. Hehe)..

Ok la kot nahhh nanti atyn update blog psal laen la kat ampa mua tau.. Asenya dah hbis Topik dah nak citer Psal FB.. k.. Syg Korang Mua.... Blink!! blink!! Hehe... Salam....


                                   













Ida Adila Ahmad.......




 Mention at the picture.. Maybe u olz know about this girl,she was so familiar about his story at the BLOG... Dan dy gak banyak buat org ase nak berubah n ase erti nilai menghargai seseorg.. Org betol2 Respek sgt2 ngan Ida Adila Ahmad ni sbb dia terlalu tabah,penyabar dan Redha menghadapi dugaan.. Segalanya tentang dia mmpu bagi kesan yang mendalam sangat2 terhadap org.. Satu lagi.. Org x pnah nak bosan baca Blog dia sbb kisah tentang dia banyak bagi pengajaran terhadap org.. Dari mule perkenalan dy ngan Arwah sampai la kini..Org x pernah nk bosan..

Ape pon.. Org hope sangat2 Blogger ni Sabar n Tabah hadapi segala dugaan.. Satu lagi.. Sory nah kami pi curi gambaq ampa kat FB.. Mmg dah lama duk terniat nak Update Blog psal ampa tapi belum sampai masanya lagi.. Tapi kan ari ni kami betol2 suka sbb dpat citer serba sikit psai ampa.. Ampa baek.. Mcm Gula Gula Kapas kita gak.. kan kan?? Hehe.. Jgn mara nahh kami pi culik Gula Gula Kapas ampa tu..

Ida nak tau tiap kali org baca blog IDa org mesti nangis.. Ntah la.. Org ase ape yang Ida kena tempuhi tu perit sangat2.. Org nak Ida tau.. Allah sentiasa sayangkan Ida tau.. Maybe Ida x dpat kekal di dunia ni dengan Arwah Caap tapi caya la Allah akan pertemukan Ida dengan Arwah Caap di atas sane kelak.. Org dari taun lepas lagi asyik follow perkembangan Ida kat Blog tapi mase tu org x dpat nak Follow Ida lagi sbbnya org bru ja buat blog ni tau,, dpat2 ja buat tros org try nak follow da even org x tau cmne n ape tu Follow mase tu... Hehe. ye la.. Baru nak Celik IT.. Harap2 x pa la kot nahh org update Blog psai Ida ni.. Bdway.. U ARE THE BEST IDA ADILA AHMAD!! Keep It On.... =)

Ternyata Sayang....

Semalam org duk sorang2 kat umah.. So what akk?? Hehe.. Ok2 cmni citer nya.. Kakak org balik kampung Husband dia so org lak alone ja kat umah ni haa.. X pa la kan.. Nak buat mcm mana.. Buah Hati org ni isau sangat2 tau dak.. Mcm2 cara dia buat.. Siap suh panggil kwan2 org mai tido umah lagi ha.. Tapi nk mmbe2 sume bz je ade yang blh teman pon blik kmpong  gak.. So org ni pon brnikan la diri ni duk umah j sorang2 tapi kesian sgt kat Si Abg Polis sorg ni tau sbb even dia keja mlm gagah gak dia duk teman mesej ngan org... X pa la kan.. Thanks nahh syg.. Hehe..Org hargai.. Tapi tiba ja elok duk msj pas dia tnya tgh watpe then xde msj pon yang msuk.. Org pon duk je la diam2 an ingatkan dia bz. Dia siap jnji nak wat super saver lagi tau kol 2 pagi tu sbb nak teman org tapi nak buat mcm mana an x tau la nak ckap org ingatkan yang dia tu bz sangat2 la., (Niat di hati nak merajuk la sbb dia dah janji nak wat Super Saver..) Tggu pnya la tggu satu mesej or call pon xdak. Err!! Bengang la agk smpai kol 4.15 pagi tu org dgaq bunyi Motor dia.. Dalam hati cakap x mungkin dia datang sbb dia ngah keje then jauh lak tu.. Then org ase curiga sngat sbb org dgaq Bunyi Enjin 2 motor yang sama.. Huhu.. Ase curiga gak nak buke pintu umah an. Org beranikan diri pi kat depan pintu umah tgok die parking sebijik macam die duk parking kat umah org mase dia mai selalu..  Org pon ape lagi buke je la pintu,ternyata mmg dia.. Dia dtg ngan kwan dia,sanggup dia ajaq kawan dia lari tugas jap semata2 nak tengok org.. Sanggop dia amek risiko an.. Thanks yerr syg.. Lov u so much sgt2 tau.. Tibe2 je die bebel ckap npe tutp handphone bagi dia isau.. Aikk!! Bila yang org tutup fon ni?? Fon ni sentiasa ON ja memanjang.. Then org try OFF fon tu then open back.. Tgk2!! Pergh!! 19 miscol dari dai n mesej yang segala bagai.. Siap merayu2 lagi.. Ape kena la dia kan... Haha. Dari situ org dah tau yang dia mmg syangkan org tau.. Yayy!! Hehe.. Suke!! Suke!! Org tgok muke dia mmg dah isau sangat dah mase tu.. Laen sgt2 muke die.. (Sory tau.. Org pon x tau nak jadi mcm tu...) Org janji laen kali org peka tau ngan ape yang jadi tu. Org sentiasa check fon tu nnt.. Even nak merajuk an tapi x jadi sbb bkb salah org ngan Buah Hati org.. Hehe.. Then org tgok muka dia mcm nak x nak ja tingal org pagi2 buta tadi.. Org tau dia isau tapi x blh laa.. Syg keja kan.. So kena jujur tau...  Ape pon thanks sangat2 tau.. Sayang.. Sayang.. Tau x org duk tggu hari Sabtu ngan Ahad je ni tau sbb syg cuti kan.. Boleh kita pi date2 lagi kan pas balik Kursus Kahwin tu nahh!! Blh kan?? Blh kan?? Hehe.. Org nak syg tau.. Org sayangkan syg tau sampai bila2,klau blh nak syg sorang ja dlm hidop org ni n one more thing. Thanks gak sbb terlalu setia ngan org ni.. Im appreciate it.. ILYSM "Mohd Russyiddin Bin Razali"..... ^^^^ =)


                           
                                                    


Wednesday, 25 January 2012

**Miss Nadia Hanum**


Haa. Mesti ampa3 tertanya sapa dia la Gadis Cantik ni,,, Mgkn ade yang knal kot sbb sme2 Blogger an.. Hehehe.. Dia ni yang sayang Panggil Gula Gula Kapas mcm sorang blogger tu panggil.. Hehe. Sbb pa panggei dia camtu ek?? Nak tau ka?? Nak tau ka?? Sbb dia sweet sgt2 mcm Gula Gula Kapas tu..
Ape?? Npe tibe je nak update psai si cantik ni?? Haaa,, Duk tau dah nak cerita la ni.. Sbbnya dia yang Inspiredkan org untuk nuat blog ni tau.. Dia yang banyak ajaq org.. Ape yang org x tau mesti ssh2 ja pi tnya kat dia,pdhal waktu tu dia ngah keja.. (Sory tau Gula Gula Kapas.. Saya x nafikan awak mmg baek sangat..) Awak x pnah letih nak ajar sy kan sanpai la sy da pandai buat blog yang sebegini rupa... Thanks yaww!! Haa... Ckap psal si Canti Manis ni an... Dia ni org penang gak,dkat2 ja ngan org tapi cuma bezanya org kat Area Georgetown n dia Area Butterworth.. Tapi x pa la kot nah,, Sama ja pon..
Klau da cantik tu msti rmai yang nak kan.. Oppsss!! X blh.. X blh.. Kena tanya Tuan Punya Badan dlu yerr sbb dia ni dah ade komitmen. Whats!! X cye yerr,, Xpe2 org ade bktinya....

SURPRISEEE !!!

Hehe.. Ade gak la yang melepas kan.. ( Nad!! Sori nahh kami pi curi pic ampa.. Hehe.. )


Ape pon thanks sangat2 kat nad ni tau sbb she the best for me n hope sangat Relationship dgn EN.ARMY die berkekalan hingga ke akhir hayat.. Org doa ni tau.. Amin3.... Hehe... Dia Gula Gula Kapas Saya... Wink!! Wink!! =)






Siar^^Siar CNY !!!

Assalammualaikum.. Hehe... Pagi2 ni gak ase nak update blog yang x seberapa ni.. Hope2 la kan korang Enjoy ek bce blog atyn ni.. Wink!! Wink!! I like.. Saya sayang anda semua. Ok2,.. X mau la duk emo sangat an.. Sambong blik kat topik kita tadi.. Haaa.. Mase 23/10/2011 tu kami dua ni duk pi la sibuk mcm pi sambot CNY sama tau.. Hahaha.. Tau x kami pi mana?? Haa.. Sabaq sat nahh nak bagitau la ni.. Mule2 org ngan Abg Polis org ni pi Prangin Mall dulu.. Tau ke kat mana tu?? Bagi yang tau tu msti tau la akn bagi yang x tau tu org pon x tau nak terang camne.. Yang org tau dkat2 ngan KOMTAR tempat tu.. Komtar mesti la korang tau kan tmpat tu Familiar kat penang ni.. Jadi tumpuan pengunjung lagi tu.. Ngee..  Niat kami due mase tu nak pi Karaoke... Tapi hajat x kesampaian sbb kat komtar tu penoh org asing ja... Tmbh lak kat Pusat Karok tu.. Pergh!! Ramai org sangat2.. So kami due pon x tau la nak pi merayap mane an so org dpat idea yang agak bernas org bawak la Kekasih Hati org tu jalan kaki pi Bazar kat tanjung sampai dia penat n dahaga (Sory nahh syg.. Saja ja nak bwak jln2 tapi syg tu kuat letih sangat..) X pa lakot nahh tapi org pikiaq2 balik kesian sgt kat dia mase tu tau.. Ye la.. Org x bz pon,duk kat umah je.. Tapi dia mlm tu kena keje lak masuk kol 12 mlm... Laa.. Nak wat cmne gak kan dah name pon jalan2..  Sory tau.. ehehe.. Nk tgk x pic yg org smpat snap mase ari tu?? sat2... Ade kot tapi klau x elok x mau kutuk2 nahh...


Hehe.. Tu diaa.. Jaat dak?? Jaat dak?? Biase la alam percintaan kan msti la nak yang indah2 je slalu.. Sape la yang mau pahit kan?? Ade ke yang nak cmtu?? X da la kan klau ade pon msti dia tu dah mereng kot mau lagu tu.. Hehe... Haa.. Pstu ase2 pas Buah Hati org tu penat kami balik x?? Agak2?? Cer teka satt!! X da laa..  X balik pon la.. Kami pi mrayap lagi tau.. Kali ni dia lak bagi idea an sbb mse tu cuaca pon elok ja.. Xpanas n xsjuk.. Yang sedang2 saja.. Ewahh!! Hehe... Mr.Polis ni ckap nak bawak pi Tanjung bunga.. So org pon ikot ja la an.. Asalnya nak pi atas lagi dkat2 ngan Batu Fringghi tapi hajat x kesampaian sbb jlan Jam sgt2 mase tu... So dia pon pi pusing kut ceruk mana pon x tau la smpai boleh pi singgah kat kedai makan Tomyam.. Laz2 kami due duk pi bertapa lak kat situ,sambil mengisi perot yang nak kata lapaq x lapaq ni haa.. Hehe.. 

Ada lagi.. Kami pi jlan lagi pusing balik duk pi date2 kat Gurney Plaza Macam kat gambaq ni ha. Cer tgk..




Yang Lawaknya sorang kaki tangkap gambaq hak sorang lagi sibuk ja duk maen kepala die mcm ngan btine tau.. Ape yang dy cari pon x tau laa.. Haha.. Biaq pi la kat dia nahh.. Nak buat cmne an..  Tapi hari tu la mmg kami due jlan sakan x kira penat elok la yang nak keja tu pon x sedaq nak keja duk pi ja mrayap ikot kpale org yang x berapa btol n senget ni tau... Haha.. What Ever ja al nahhh!! Ngeee... Then pas org pi Gurney tu ade lagi tmpat kami mrayap.. Org bawak dia pi tepi laut lagi... Hehe... Org bawak si Buah Hati ni pi Bay View lak nk dkat2 ngan Queensbay.. Duk tepi laut lagi tpi itu la last kami jlan an sbb tiba2 ja elok duk kat laut tu then Hujan da turun la pulak.. Nk buat mcm mne.. Tapi sblm hujan tu pon duk buat plan lagi tau,ingat nak pi jlan2 sekitar umah abah org la...Pusing sana sini laa.. Nasib dah hujan klau x.. X tau la nak ckp... Tu pon mase duk ujan dia leh tanya lagi kat atas moto nak balik teros ka. Ape pon Thanks sangat2 syg tau.. Ikot2 org pikiaq mmg kesian kat syg an tapiitu knangan kita lagi pon syg lgsg x merungut kat org yang syg penat.. pandai betooii syg jaga hati org an.. Lov u so much tauu syg.... Then org nak bagi tau yang org happy sangat2 ngan syg ari tu tau... Terlalu happy smpai sok pagi tu laen lak jadinyerr (Secret2 yerr.. Hehe..) Haa.. Ape pon kami due mmg gagah gatai du pi kluaq an mase Raye Cina tu.. Dh tau jlan jam tapi due2 amek risiko.. X pa la kot.. hah.. Sekali skala ja then laen kali buat lagi la kot... Hehe.... X pa la nahh... Ampa pon mesti dah naek bosan dah an dgaq atyn Celoteh byak2.. Nt kita Story Mory lagi nahh... Hehe.. Sblum tu ase nak ltak lagi due gambaq kami due la.. Haha.. Sumpah!! Mmg mereng an.. Sekian... Salammm... Wink*** =) 


*AWAS!! MEROKOK MEMBAHAYAKAN KESIHATAN*
JANGAN TIRU AKSI INI.. HEHE..


                              






Mane Menghilang??

Hye!! Taraaa!! Salam sume. Sory la pasal nak dkat sminggu lbih gakk an atyn x update blog ni.. Ngeehehe.. Sory yang tramat sangat tau.. Ynag sebenarnya atyn TERFORMAT blog atyn secara x sengaja.. Tu la duk gatai tangan sangat pi setting itu ini laz2 templatenyerr bertukar.. Atyn pon x tau nak watpe mase tu tau.. So ape lagi an bara la kite ni.. Atyn teros jadi patah semangat n x bke serta update lgsg blog ni.. Dah la yerr.. korang jangan merajuk2 tau.. Atyn mnx maaf yerr.. Tibe je ni ase bosan n ase nk update blog ni... Atyn try la kuatkan semangat gak buat blog ni smpai la boleh.. Then.. Taraa!! kan dah kembali mcm dlu balik.... Sory la yerr!! Sumpah!! mmg patah semangat tros tau nak wat. Tapi hari ni kan dah kembali senyum sbb ok la sikit blog ni.. Dah x kucar kacir mcm terformat ari tu lagi.. Haha.. Perkembangan Baru?? Ngeee.. korang tggu ye nnti atyn update la blog2 atyn ngan story mory about MR.POLIS atyn yang gitu2 tu.. Byak ni yang nak cite kat korang.. Tggu yerrr... Tungggguuuuuu........ =)