Wednesday 1 February 2012

Impian Seorang Wanita...........


Di dunia ini,
Ku cari cinta sejati,
Yang bisa membingkis kebahagiaan,
Ku cari makna tersirat,
Dibalik wadah cinta,
Yang tersemat disudut hati...

Di dunia ini,
Bukan harta yang ku idam,
Bukan wang yang bertakhta dihati,
Kerana aku tahu walau kita bergelar jutawan,
Namun,
Jika kebahagiaan tiada,
Tiada makna kita bersama...

Di dunia ini,
Bukan pangkat yang ku damba,
Bukan darjat yang terpahat dihati,
Kerana aku jua tahu,
Tiada erti bahagia jika darjat mengelilingi diri,
Namun,
Jika kegembiraan kita terhalang,
Tiada erti hidup bersama...

Di dunia ini,
Aku mencari sesuatu yang baik,
Yang bisa membanggakan kita di sana,
Kita,
Anak-anak kita,
Generasi kita,
Bukan wang dan harta,
Bukan pangkat dan darjat,
Aku mencari keturunan dan agama,

Keturunan yang baik,
Untuk masa depan mereka,
Agama yang teguh,
Untuk mendidik aku serta anak-anak aku,
Ke jalan Allah...

Kukuhkan dirimu wahai lelaki,
Dengan iman yang tebal dihati,
Dengan takwa yang tinggi didiri,
Pastikan dirimu wahai lelaki,

Penuh ilmu didada,
Semangat yang kental,
Agar bisa kamu membawa senjata,
Untuk menewaskan nafsu segala,
Untuk menewaskan musuh durjana,
Setelah kamu mendapatkan aku...

Jika cintamu itu bertatahkan kejujuran,
Bertiangkan kesetiaan,
Berpasakkan pengorbanan,
Maka bahagia menanti kita...
Namun, 
Jika cintamu itu hanya kerana harta, wang dan pangkat,
Neraka dunia yang kamu hadapi...





                                   





0 ulasan: