Friday 27 January 2012

Air Mata........ Kedukaan.....


Pnah ke kite duge bila dugaan akan mnimpa kite?? Boleh ke kite tau bile waktunya kita akan ditinggal pergi?? Kadang2 kite sendiri pon x duga.. Tuhan Maha Adil dan sentiasa Mendampingi kita.. Sedang leka kite dibuai Bahagia,bertandang juga Duka di dalam hidup kita.. 

Org x nafikan org sendiri pon ade masalah.. Nmpk je org happy kan duk Update Blog ni ari2 tapi di sebalik kite nmpak mcm terhibur,ade juga dukanya.. X pe la.. Kita x pnah nak duga.. Mcm org.. Klau blh org x suka mnagih simpati pada sape2 pon,bkn tu je malah org x suke sape2 pon yang pcayekan org.. Krna Kepercayaan itu yang akan brtkar buruk apabila seseorang yang pernah percayakan kita itu mempunyai masalh dengan kita.. Jawabnya Penipuan.. 

Org pon pnah ase... Sedang asyik je dibuai kebahagiaan,Tiba Kedukaan dtg menjemput org.. Sakit sangat2.. Org x nafikan org sendiri pon ade banyak masalh... Ade yang sampai sekarang org pendam n tros pendam ja.. Even sakit sangat2 tapi org tahan.. Bila Fikirkan balik.. Org nangis.. Org x dapat tahan sebak ni.. Cuba kita menyendiri ja dalam keadaan sepi.. Pasti ada kedukaan yang kita akan imbas kembali.. Laen plak klau kita dalam suasana yang happy,riuh.. Kesedihan itu ternyata akan hilang.. Org pon da lali dgan masalh.. Org x nafikan org bukan dari keluarga yang sempurna.. Langsung x...
Kebahagiaan?? Jarang pon jarang sekali org nak dapat ase.. 

Sekarang timbul lak masalah yang lain.. Org sentiasa fikir jika org akan BerumahTangga nanti.. Org pon x tau cmne lak hidup org.. Org tkot masalh laen lak yang mnimpa klau org da kawin nt.. Klau blh x mau sgt2 sebab org da letih dgan mcm2 dugaan.. Org tau cmne ase sakit,perit... Klau nak tau dulu org x mau n x pernah nak fikir bab2 kwin ni sbb org tau byak risiko.. Org x mau jadi mcm mama ngan abah org.. Org serik n fobia bila mama ngan abah org berpisah 13 Tahun yang lalu... Org dapat ase mcm mana.. Dalam otak org ni cuma fikir nak bela mama ngan abah org ja.

Apakan daya.. Jodoh org dtg awal.. Kita pon x tau BaekBuruk yang Allah S.W.T nak berikan pada kita.. Malah org x tau pon cmne n ape yang akan jadi.. Org x brni nak buat andaian sendiri.. Kadang2 kita tafsirkan Bahagia tapi Duka yang melanda kadang2 gak kita tafsirkan Duka tapi Bahagia yang bersemi terhadap hidup kita.. Tau x bila "Buah Hati" org cakap pasai nak kawin kan org jadi takot sangat2.. Sebenarnya org x sedia lagi pon tapi nak wat cmne kan org sayang kat dia.. Even ade lagi prasaan tkot ni.. 

X pa  la kot nahh. Org pon x tau nak cerita ape dahh.. Nanti2 org update citer lagi tau utk ampa mua psai org ngan dia.. K la.. Tu ja.. Assalammualaikum....                                       


                               

0 ulasan: